Preparant la pàgina…

SETÈ DIA DE CREUER

El penúltim dia de creuer ens vam despertar fondejats davant d’Espumilla Beach, situada a l’Illa de Santiago. En aquesta illa ja hi havíem estat el tercer dia de creuer, però just al costat contrari.

Aquest setè dia va ser el que ens vam haver de despertar més aviat. A les 7.15h del matí ja vam desembarcar a la platja d’Espumilla. Li diuen així perquè sempre hi ha moltes onades i aquestes sempre deixen espuma a la vora. A part de ser el dia que vam matinar més, també va ser el dia que més mala mar hi havia. De fet, les onades eren altes i el vent bufava una mica, de manera que desembarcar amb les “pangues” a la platja va ser una mica complicat. Després d’una passejada d’uns 45 minuts per la sorra (on hi vam veure una au curiosa i una estrella de mar molt bonica transportada fins allà per l’aigua), va arribar un dels moments més complexes de tot el creuer. Havíem de pujar a la zodíac en menys de deu segons, ja que d’acord amb el guia, era l’interval de temps que hi havia entre onada i onada gran. Malauradament, les coses no van sortir com calia i alguns van caure a l’aigua (anaven amb roba i la càmera de fotos a la butxaca).

Tot i l’ensurt, vam tornar al creuer per canviar-nos i vam navegar durant una mitja horeta fins Buccaner Cove. Allà vam pujar a les “pangues” i vam entrar amb la barca en una cova que estava plena d’unes meduses molt petites però que també picaven. De fet, degut a això vam haver d’anul·lar l’snorkel que hi havia previst fer en aquella zona, després de l’excursió amb “panga”.

A les afores de la cova, es veien bancs de peixos nedant a prop de la superfície i damunt les roques de la costa, hi havia un lleó marí amb la seva cria. Vam seguir navegant amb la “panga” fins la platja del costat. Semblava que ens haguéssim transportat per un moment a l’illa del tresor. De fet, just davant de la platja, al mig del mar, s’alçava una roca que des de la distància semblava un antic vaixell de pirates. I realment, va ser graciós descobrir que antigament aquella platja era l’indret on els pirates acudien per reparar les seves embarcacions i aprovisionar-se d’aigua i menjar (habitualment tortugues). En aquest indret també hi havia una roca en forma d’espiral i un altre conjunt que il·lustraven el perfil d’un elefant. La similitud era tan gran que semblava que haguessin estat esculpides expressament.

Després d’aquesta passejada amb “panga” tant interessant, vam tornar al creuer per seguir navegant (ens havíem despertat tan aviat que només eren les 10.30h del matí). Aquesta vegada ens dirigíem a una illa molt petitona al sud de l’Illa de Santiago coneguda per la seva sorra rogenca, Rábida. Vam desembarcar directament a la platja. Era absolutament preciosa i diferent a les altres illes. Hi havia alguns lleons marins descansant just a on les onades trenquen. El contrast del color de la seva pell amb el de la sorra era preciós. Vam estar caminant per la platja i després vam dirigir-nos a la part posterior de l’illa. Hi havia una llacuna i un camí ple de cactus. En un dels extrems, des dels penya-segats, es podien contemplar unes vistes espectaculars. Des d’allà mateix, vam poder veure algunes tortugues marines grans nedaven i vam tenir la sort de veure saltar una manta-ralla en la distància.

Després de la passejada, vam tornar a la platja de sorra rogenca per posar-nos el neoprè. Faríem el nostre últim snorkel de la setmana. Hi havia ple de bancs de peixos. Eren peixos petits però potser n’hi havia milers.

Vam nedar durant uns 45 minuts, fins que els capitans del creuer ens van venir a recollir amb les “pangues”. Vam tornar al creuer i després d’una bona dutxa tocava reunir-nos tots al menjador. Havia arribat el moment de la festa final, ja que era l’última nit al creuer. Junts vam fer un brindis celebrant que havia estat una setmana genial. La tripulació del creuer va assistir vestida amb uniforme. Era també el moment de les propines. Aquell dia ens havien deixat a la cabina on dormíem dos sobres. Un per la propina del guia i l’altre per la tripulació. Després del brindis i d’entregar-los els diners, vam sopar i tots els membres del grup ens vam intercanviar el contacte. Vam xerrar durant una bona estona i vam compartir alguns dels vídeos que havíem gravat durant l’estada al creuer. I no gaire tard, vam anar a dormir. L’endemà ens havíem de llevar a les 6h del matí.