Preparant la pàgina…

CINQUÈ DIA DE CREUER

El cinquè dia de creuer ens vam despertar fondejats al mig del mar, a Elizabeth Bay. Com ja era habitual, a les 7h del matí vam esmorzar i a les 8h ja vam pujar a les “pangues” per anar a fer la primera excursió. Destinaríem tot el matí a navegar per una zona de manglars. Aquests són arbres i arbusts molt tolerants a la sal que tenen una part submergida a l’aigua i l’altra damunt de la superfície. Netegen l’aigua i paren les onades, així que les zones de manglars acostumen a ser aigües tranquil·les i força transparents. Els manglars són estabilitzadors naturals de les zones naturals fràgils i protegeixen la zona davant de pujades sobtades de la marea o tsunamis. Entre les seves branques submergides allotgen una gran varietat de fauna marina.

En el nostre cas, a prop dels manglars, vam tenir oportunitat de veure molta fauna. Vam trobar pingüins, crancs, grups nombrosos de manta-ralles, llops marins molt juganers que s’apropaven a la zodíac, i moltes tortugues marines grans. I a més, ja fent camí de tornada cap al creuer, vam tenir la gran sort de contemplar un espectacle de salts de dos dofins que rodejaven la nostra barqueta tot jugant amb un llop marí. Va ser fascinant!

Després d’estar una bona estona seguint els dofins, vam tornar a pujar al creuer ja que havíem de navegar durant unes 3 hores fins a Urbina Bay, la nostra següent parada. Després de dinar, nosaltres dos ens vam insta·lar a les gandules de proa i vam tenir la sort de veure llops marins saltant a prop de la barca durant el recorregut.

Un cop vam arribar a Urbina Bay, ens vam posar els neoprens i ràpidament les “pangues”, ens van desembarcar en una platja preciosa però on l’aigua estava molt remoguda. Estava plena d’algues que ballaven amb l’aigua, per això estava completament ple de tortugues (i molt a prop de la platja) que sovint anaven traient al cap a la superfície per respirar. Vam posar-nos a l’aigua però el corrent ens portava cap a les roques de la costa i no ens deixava veure res sota l’aigua. Estava molt moguda. Fins i tot, gairebé amb les cames tocàvem tortugues que ens passaven per sota, però no les veiem fins a tenir-les a tocar. Vam acabar nedant només uns deu minuts. Alguns companys nostres vam tenir l’oportunitat de veure un tauró petit.

Com el snorkel no va acabar de funcionar, el guia va decidir canviar-nos a la platja mateix i fer una excursió per la part de darrera de la platja. Just al bell mig d’aquesta, hi havia un forat molt gran a la sorra. Era d’una tortuga que hi havia anat a posar ous. No ho podíem trepitjar, així que vam seguir per un camí que hi havia marcat. A les vores d’aquest, hi vam veure pedra pomes natural. També, en diversos moments se sentien iguanes arrossegant-se pel terra tot fregant les fulles.

Quan vam acabar la passejada, vam pujar a les “pangues” que ens van tornar al vaixell. Vam sopar i aquella nit vam tornar a esperar impacients a veure que es veia pels voltants del creuer. Hi havia molts i molts peixos i taurons petits atrets per la llum. Després d’observar-los una bona estona, vam decidir anar a dormir per carregar piles per l’endemà.